< Powrót do strony głównej

Kadra

Alicja Kamasa : Facylitator, tutor

Alicja Kamasa

Facylitator, tutor

  • Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
  • Trenerka Umiejętności Społecznych,
  • Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
  • Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
  • Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
  • Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
  • Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów

Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.

Anetta Stochmal : Nauczycielka chemii

Anetta Stochmal

Nauczycielka chemii

  • Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk

Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz  osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy  np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.

Anna Jankowska-Dzik : Nauczycielka j. angielskiego, tutorka

Anna Jankowska-Dzik

Nauczycielka j. angielskiego, tutorka

  • Absolwentka lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim (j. angielski i j. francuski)
  • Ukończyła kurs tutorski w Instytucie Tutoringu Stosowanego
  • Studentka psychologii na SWPS

Lubię mówić, że jestem człowiekiem od komunikacji, bo to prawda zarówno o pracy lektora, jak i tutora. Najważniejszym narzędziem jest dla mnie rozmowa: to w rozmowie pokazuję, jak działają struktury gramatyczne, w rozmowie odkrywamy, do czego może przydać się to nowe słowo; w rozmowie tutorskiej szukamy natomiast pomysłów, jak sprostać wyzwaniom, zażegnać kryzys czy znaleźć swoją drogę. Kilka lat na Islandii zainspirowało mnie do poszukiwania miejsc, gdzie można wspierać młodych ludzi w rozwoju i towarzyszyć im w stawaniu się w pełni sobą, z jednoczesnym zrozumieniem i poszanowaniem innych. Mam ADHD, co wyklucza nudę na moich lekcjach: staram się, żeby były miniprzygodami, podczas których uczniowie dowiedzą się czegoś zarówno o świecie, jak i o sobie. Staram się być sojusznikiem osób, którym może być w społeczeństwie z różnych powodów trudniej. Życie pozaszkolne upływa mi na poszukiwaniu wrażeń: moje najnowsze miłości to rower szosowy i skałki. Myślę, że wspinanie się to właściwie metafora wszystkiego.

Artur Jabłoński : Nauczyciel WOS-u

Artur Jabłoński

Nauczyciel WOS-u

  • Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim.
  • Studiował też na wydziale polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego
  • Ukończył kurs mediacji rówieśniczych
  • Współpracował z Muzeum Polin, Domem Spotkań z Historią, czy Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego przy prowadzeniu klas prawniczych.

Lubię wiedzieć, co się wokół dzieje. Staram się zrozumieć rzeczywistość polityczną i społeczną. Nie lubię nikogo do niczego przekonywać.
Interesuję się architekturą i miastem. Najchętniej poznaję je znad rowerowej kierownicy.
Kiedy nie podróżuję, czytam, a kiedy nie nie czytam, słucham muzyki.

 

Helena Zuzanna Wiśniewska : Facylitatorka

Helena Zuzanna Wiśniewska

Facylitatorka

 

  • Absolwentka socjologii i gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie Warszawskim
  • Absolwentka studiów podyplomowych z varsavianistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz projektowania usług (doświadczeń) na SWPS
  • Przez 5 lat współtworzyła Otwarty Jazdów oraz budowała społeczność i koordynowała domek Otwartej Pracowni Jazdów
  • Uczestniczyła w serii warsztatów i szkoleń z umiejętności miękkich w ramach m.in. Szkoły Liderów, SCWO, Pracowni Gier Szkoleniowych, Warsztatów Budowania Wspólnoty oraz Possibility Management’u
  • Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako lektorka j. angielskiego
  • Trenerka umiejętności miękkich wspierająca rozwój jednostek, zespołów oraz organizacji, m.in. Festiwal Tchnienia, W Gruncie Ruchu, Foodsharing Warszawa, Spectra Development, Pracownia Nauki i Przygody, Akademia Architektury, Muzyki w Pracowni

Pasjonuję się życiem, eksploracją kultur, zjawisk i fenomenów społecznych, komunikacją między ludźmi, budowaniem wspólnoty oraz tym, co tworzy się między ludźmi, gdy są autentyczni. Wychowałam się za granicą w 3 różnych krajach i przez to spoglądam na świat z wielu perspektyw. Doświadczyłam różnorodnych modeli edukacji i czerpię w swojej pracy z tego, co najlepsze w każdym z nich. Ukształtowały mnie książki, podróże, dyskusje, wyprawy w naturze, ognisko teatralne, aktywizm i współtworzenie z innymi ludźmi, a przede wszystkim bycie częścią dużej rodziny.

Od wielu lat działam w obszarze innowacji społecznych na polu - współzarządzania przestrzenią publiczną, form zamieszkiwania, edukacji, żywności, a także ruchu i holistycznego zdrowia. Moją główną smykałką jest wspieranie innych w odnajdywaniu swoich supermocy oraz usprawnianiem struktur, projektów, organizacji tak aby jednostki w nich działające mogły wejść w stan flow. A poza tym uwielbiam jeździć na rowerze, czuć wiatr we włosach i wolność.

 

Iza Wadas : Nauczycielka j. niemieckiego

Iza Wadas

Nauczycielka j. niemieckiego

  • Magister germanistyki - Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Fryderyka Wilhelma w Bonn
  • Doświadczenie w nauczaniu dzieci, młodzieży i dorosłych do poziomu C1+, praca w Niemczech oraz Szwajcarii w branży e-commerce dla największych firm takich jak Manor czy Tally Weijl

Bardzo lubię pracę z grupą i obserwowanie postępów uczniów. Interesuję się literaturą niemieckojęzyczną oraz ostatnimi czasy azjatycka, lubię czytanie performatywne, improwizacje i podróże.

Kamil Kłos : Nauczyciel języka angielskiego

Kamil Kłos

Nauczyciel języka angielskiego

  • magister lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim o specjalności nauczycielsko-tłumaczeniowej (język angielski oraz niemiecki)
  • absolwent studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej
  • certyfikowany instruktor sportu o specjalności: tenis ziemny
  • prowadzący indywidualne kursy przygotowujące do państwowych i międzynarodowych egzaminów językowych
  • uczestnik kursów metodycznych organizowanych przez specjalistyczne ośrodki doskonalenia nauczycieli, tj. Instytut NILE w Norwich
    Wyniki testu Gallupa sugerują, że do grupy moich głównych talentów należą: bliskość, ukierunkowanie, dyscyplina, indywidualizacja oraz rozwijanie innych. Relacje z młodzieżą staram się budować tak, aby każda z osób, która ze mną pracuje, miała szansę znaleźć swój sposób na rozwój językowy oraz realizację celów edukacyjnych, z wykorzystaniem tego, co ma w sobie najlepsze. Wierzę, że rola nauczyciela nie ogranicza się jedynie do przekazywania wiedzy, ale także wspierania na drodze do dowolnie zdefiniowanego sukcesu w życiu. Poza nauczaniem moją wielką pasją jest rozwijanie amatorskiej kariery tenisisty. Wymaga to wiele pracy, nie tylko na korcie, ale także poza nim, jednak to właśnie z rakietą w ręku czuję się najbardziej zrelaksowany. Interesuję się również szeroko rozumianym rozwojem osobistym, regularnie biorę udział w spotkaniach poświęconych różnym dziedzinom psychologii.
Maria Rozwadowska : Nauczycielka języka polskiego

Maria Rozwadowska

Nauczycielka języka polskiego

  • Absolwentka Polonistyki  UKSW
  • Ukończyła studia podyplomowe Glottodydaktyka - nauczanie języka polskiego jako obcego / IBL PAN

 

Moja przygoda z nauczaniem zaczęła się zupełnie przypadkiem, bo lubię pomagać. Z czasem okazało się, że z uczniami łączy mnie wspólny język (w ujęciu rzeczywistym i metaforycznym). 😀 Na swoich zajęciach dbam o komfort i atmosferę. Staram się, w myśl oświeceniowych idei, uczyć poprzez zabawę. Przemycam bogactwo smaczków kulturowych, pokazuję, że język polski to nie tylko gramatyka, ale też muzyka, film, teatr i każdy inny element, w którym można dopatrzeć się zespolenia tych dwóch światów.

Marzena Kociucka : Wicedyrektor, facylitator

Marzena Kociucka

Wicedyrektor, facylitator

  • Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja wychowawcza wzbogacona o kursy specjalizacyjne z terapii systemowej rodzin i psychologii klinicznej dziecka), choć naprawdę przydatną wiedzę i kompetencje w tym zakresie zdobyłam w znaczej mierze po studiach - w doświadczeniu pracy z innymi i podczas pracy nad sobą

W Liceum w Chmurze zajmuję się tzw. kwestiami organizacyjno-administracyjnymi (od sprzątania do zarządzania ;)) oraz towarzyszeniem młodym na co dzień – przy projektach, w grupach roboczych, w relacjach, w mniej i bardziej przyziemnych sprawach. Kontakt z nastolatkami i młodymi dorosłymi dodaje mi dużo energii i żywotności. Pracę w Liceum uwielbiam za to, że uczniów i współpracowników mogę śmiało określić jako ulubionych bohaterów dnia codziennego 🙂 Gdy nie jestem w szkole, lubię odwiedzać muzea i galerie, kocie kawiarnie, spacerować po Warszawie, spędzać czas z bliskimi oraz z samą sobą, w ciszy i w naturze.

Michał Zarzycki : Nauczyciel biologii

Michał Zarzycki

Nauczyciel biologii

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
  • 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok w Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

 Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.

Miłosz Ludwinek : Nauczyciel chemii

Miłosz Ludwinek

Nauczyciel chemii

  • Absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Stypendysta w Instytucie Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk
  • Pasjonat nauk przyrodniczych i przekazywania wiedzy o nich

Uwielbiam szeroko pojętą naukę i jej wszechobecność w naszym świecie. Bycie nauczycielem było jednym z moich marzeń, które w szkołach spełniam drugi rok, a w przygotowywaniu licealistów do matury - piąty rok. Swoje naukowe pasje rozwijałem pracując w grupach badawczych zajmujących się chemią organiczną i biochemią, a obecnie w jednej z grup Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk - w końcu biochemia jest tym, co uwielbiam najbardziej. Chemia była, jest i będzie w życiu człowieka zawsze. Sztuką jest pokazać to innym i sprawić, by zainteresowali się tą (przepiękną) nauką jeszcze bardziej. To, czy chemia nam pomaga, czy szkodzi, zależy tylko od nas samych.

Większość wolnego czasu zajmuje mi opieka nad moją psią córeczkę Aminą 🙂

Monika Janas : Nauczycielka matematyki

Monika Janas

Nauczycielka matematyki

  • Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz Startowa 4K”,
  • Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
  • W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała

Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.

Natalia Szumska : Nauczycielka historii

Natalia Szumska

Nauczycielka historii

  • Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
  • Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
  • Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
  • Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.

Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.

Nikodem Ciomcia : Nauczyciel fizyki

Nikodem Ciomcia

Nauczyciel fizyki

  • Student Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Fizyka
  • Laureat olimpiad i konkursów z fizyki, matematyki i inżynierii.
  • Zdobywał doświadczenie jako pracownik na Politechnice Śląskiej.

Moją pasją jest fizyka kwantowa, z którą wiążę przyszłość. Moje zainteresowania to żeglarstwo, harcerstwo i nurkowanie. Jestem także instruktorem ZHP w Hufcu ZHP Ziemi Gliwickiej.

Piotr Zadura : Nauczyciel geografii

Piotr Zadura

Nauczyciel geografii

  • Inżynier Geologii stosowanej z absolutorium z geografii - Uniwersytet Warszawski
    Nauki geograficzne od paru lat są moja pasją. Zadawanie pytań i szukanie na nie odpowiedzi stały się nieodłącznym elementem mojej codzienności. Na swoich zajęciach staram się przekazać Uczniom i Uczennicom swoje zafascynowania odnośnie ludzi i przyrody. Cierpliwość, wyrozumiałość i indywidualne podejście to atrybuty, którymi mogę się pochwalić podczas prowadzenia swoich zajęć. Prywatnie interesuję się muzyką jazzową, sportami walki oraz podróżami.
Rafał Wardowski : Tutor, trener umiejętności miękkich, nauczyciel filozofii i psychologii w praktyce

Rafał Wardowski

Tutor, trener umiejętności miękkich, nauczyciel filozofii i psychologii w praktyce

  • Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
  • Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
  • Certyfikowany psychoterapeuta w nurcie psychologii procesu

Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.

Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.

Tosia Kopyt : Nauczycielka WdŻ

Tosia Kopyt

Nauczycielka WdŻ

  • Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.

W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.

W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz edukować w mediach społecznościowych.