< Powrót do strony głównej

Kadra

Alicja Kamasa : Facylitator, tutor

Alicja Kamasa

Facylitator, tutor

  • Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
  • Trenerka Umiejętności Społecznych,
  • Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
  • Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
  • Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
  • Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
  • Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów

Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.

Adam Kusio : Facylitator

Adam Kusio

Facylitator

  • Trener konstruktywnej komunikacji w duchu Porozumienia bez Przemocy
  • Ukończył Szkołę Warsztatu i Treningu Psychologicznego w Ośrodku Intra w Warszawie,
  • Ukończył Intensywny Kurs Mediacji Porozumienia bez Przemocy organizowany przez Akademię NVC,
  • Prowadzi warsztaty z porozumienia bez przemocy, mediacje, facylituje kręgi naprawcze i towarzyszy osobom i organizacjom w tworzeniu środowisk wspierających wolność i odpowiedzialność.

Po kilkunastu latach w międzynarodowej firmie i życiowym wirażu staram się propagować Porozumienie bez Przemocy jako sposób na wdrażanie rozwiązań, które pozwalają grupom pokojowo współistnieć mimo różnic. Staram się w codzienności korzystać ze spuścizny Marshalla Rosenberga i jego założenia, że „wszystko co robimy może być postrzegane jako próba zaspokojenia uniwersalnych, ogólnoludzkich potrzeb”.

Praca z młodymi ludźmi daje mi dużo energii, jestem nieodmiennie pod wrażeniem ich wrażliwości i mądrości. W roli opiekuna i facylitatora staram się tworzyć warunki w których rosną szanse, że w pełni rozwiną skrzydła.

Prywatnie jestem mężem i ojcem dwóch nastolatek. Kocham góry, naturę i otwarte przestrzenie i szczere rozmowy z ludźmi.

Rafał Wardowski : Tutor, nauczyciel filozofii i WOS-u

Rafał Wardowski

Tutor, nauczyciel filozofii i WOS-u

  • Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
  • Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
  • W trakcie szkolenia psychoterapii zorientowanej na proces,

Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.

Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.

Joanna Karpińska : Nauczycielka j. polskiego

Joanna Karpińska

Nauczycielka j. polskiego

  • magister filologii polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego,
  • ukończyła studia podyplomowe w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Warszawskiego,
  • trenerka dramy, absolwentka Szkoły Trenerów Dramy
Lubię ludzi, uwielbiam rozmowy z nimi i staram się czerpać od nich inspiracje, nie tylko w kwestii mojej pracy zawodowej.
Jestem zwolenniczką praktycznego wykorzystywania wiedzy i uważam, że doświadczanie jest jedną z podstaw skutecznego nabywania kompetencji i umiejętności.
Jestem osobą kreatywną i z tą cechą wiążą się moje pasje: uwielbiam śpiewać, komponować, pisać własne teksty literackie (ze szczególnym sentymentem do baśni).
Mam dwa motta życiowe: „Dum spiro, spero” - „Póki oddycham, mam nadzieję” oraz „Nie ważne, co Cię w życiu spotka. Ważne, co z tym zrobisz.”
Agnieszka Młodzińska : Nauczycielka j. angielskiego

Agnieszka Młodzińska

Nauczycielka j. angielskiego

  • Magister filologii angielskiej, ukończyła indywidualny tok studiów na Wydziale Anglistyki UW
  • Tłumaczka przysięgła języka angielskiego
  • Uczestniczka wielu programów mobilności nauczycielskich Erasmus
  • Ukończyła kurs w Szkole Tutorów Collegium Wratislaviense
  • Pracuje w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym Startowa 4K

Zanim zdecydowałam się na nauczanie języka, przeszłam przez doświadczenie pracy w korporacji (IKEA) oraz w małej firmie - po to, aby utwierdzić się, że największy sens i satysfakcję daje mi uczenie, praca z młodymi ludźmi i językiem. Zawsze poszukiwałam alternatywnych sposobów uczenia. Odnajduję się w organizowaniu wyjazdów edukacyjnych, wymian uczniowskich oraz w działaniach teatralnych. Lubię być w ruchu, sama planować i realizować marzenia podróżnicze. Jedną z najciekawszych dotychczasowych wypraw była podróż koleją transsyberyjską do Chin, a także rowerowa z Sozopola do Stambułu. Od wielu lat ćwiczę jogę, trochę nurkuję i właśnie przymierzam się do regularnych treningów wspinaczkowych:) Mam fajnego męża i trójkę mocno ogarniętych dzieci.

Anna Jankowska-Dzik : Nauczycielka j. angielskiego, tutorka

Anna Jankowska-Dzik

Nauczycielka j. angielskiego, tutorka

  • Absolwentka lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim (j. angielski i j. francuski)
  • Ukończyła kurs tutorski w Instytucie Tutoringu Stosowanego
  • Studentka psychologii na SWPS

Lubię mówić, że jestem człowiekiem od komunikacji, bo to prawda zarówno o pracy lektora, jak i tutora. Najważniejszym narzędziem jest dla mnie rozmowa: to w rozmowie pokazuję, jak działają struktury gramatyczne, w rozmowie odkrywamy, do czego może przydać się to nowe słowo; w rozmowie tutorskiej szukamy natomiast pomysłów, jak sprostać wyzwaniom, zażegnać kryzys czy znaleźć swoją drogę. Kilka lat na Islandii zainspirowało mnie do poszukiwania miejsc, gdzie można wspierać młodych ludzi w rozwoju i towarzyszyć im w stawaniu się w pełni sobą, z jednoczesnym zrozumieniem i poszanowaniem innych. Mam ADHD, co wyklucza nudę na moich lekcjach: staram się, żeby były miniprzygodami, podczas których uczniowie dowiedzą się czegoś zarówno o świecie, jak i o sobie. Staram się być sojusznikiem osób, którym może być w społeczeństwie z różnych powodów trudniej. Życie pozaszkolne upływa mi na poszukiwaniu wrażeń: moje najnowsze miłości to rower szosowy i skałki. Myślę, że wspinanie się to właściwie metafora wszystkiego.

Monika Janas : Nauczycielka matematyki

Monika Janas

Nauczycielka matematyki

  • Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz Startowa 4K”,
  • Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
  • W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała

Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.

Oliwia Chołuj-Dziewiecka : Nauczycielka matematyki i fizyki

Oliwia Chołuj-Dziewiecka

Nauczycielka matematyki i fizyki

  • Absolwentka studiów doktoranckich na Wojskowej Akademii Technicznej
  • Pracowała w Narodowym Centrum Badań Jądrowych, była związana z międzynarodowym projektem XFEL oraz POLFEL
  • Wieloletnie doświadczenie we wspomaganiu kształcenia dzieci i młodzieży od 3-ciej klasy szkoły podstawowej do klasy maturalnej w wielu dziedzinach, przede wszystkim nauk ścisłych.

Witajcie w moim świecie, gdzie uczniowie nie mają problemów z polubieniem matematyki. Uwielbiam, gdy moi uczniowie, idąc za wskazówkami, zdobywają potrzebną wiedzę i nie boją się nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi przyszłość.

Hanna Torrent : Nauczycielka j.hiszpańskiego i j. francuskiego

Hanna Torrent

Nauczycielka j.hiszpańskiego i j. francuskiego

  • Ukończyła studia II stopnia z iberystyki (z rozszerzonym programem języka francuskiego),
  • Uczyła się w Colegio de Espańa w Salamance, gdzie ukończyła semestralny kurs języka i kultury w języka hiszpańskim,
  • Ukończyła również podyplomowe Studium Public Relations na UW, 
  • Zrealizowała kurs pilotów wycieczek zagranicznych

Wolny czas lubię spędzać aktywnie - interesuje mnie żeglarstwo, windsurfing i narciarstwo, a także podróże w najróżniejsze zakątki świata. Staram się przekazać uczniom wiedzę o języku i kulturze, która niegdyś tak mnie urzekła. W czasie zajęć pokazuję, że nauka języka nie musi ograniczać się do "wkuwania" kolejnych reguł gramatycznych.  

Małgorzata Serzysko : Nauczycielka j. niemieckiego

Małgorzata Serzysko

Nauczycielka j. niemieckiego

  • Absolwentka Uniwersyteckiego Kolegium Nauczania Języka Niemieckiego oraz Germanistyki na Uniwersytecie Warszawskim
  • Stypendystka programu Erasmus na Georg-August-Universität Göttingen
  • Uczestniczka licznych szkoleń Goethe-Institut m.in.: Deutsch für Jugendliche, Unterrichten mit digitalen Medien, Deutsch für Lehrkräfte oraz Deutsch für Kinder

Uwielbiam pracować z młodymi ludźmi, motywować ich do nauki języka niemieckiego oraz odkrywania kultury krajów niemieckojęzycznych. Staram się, żeby nasze lekcje były ciekawe, różnorodne i interaktywne. Interesuję się wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu języków obcych. Kieruję się zasadą, że nauka języka niemieckiego ma przede wszystkim sprawiać przyjemność. W wolnym czasie sięgam po dobry kryminał lub uczę się języków obcych.

 

Natalia Szumska : Nauczycielka historii

Natalia Szumska

Nauczycielka historii

  • Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
  • Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
  • Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
  • Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.

Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.

Anetta Stochmal : Nauczycielka chemii

Anetta Stochmal

Nauczycielka chemii

  • Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk

Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz  osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy  np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.

Michał Zarzycki : Nauczyciel biologii

Michał Zarzycki

Nauczyciel biologii

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
  • 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok w Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

 Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.

Sylwia Kowara : Nauczycielka geografii

Sylwia Kowara

Nauczycielka geografii

  • Geograf - z pasji 🙂 po ukończonym kierunku geografia, specjalizacji gospodarka przestrzenna na Uniwersytecie Łódzkim, przez 3 lata pracowała jako asystent w Instytucie Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej UŁ,
  • Nauczyciel Montessori, ukończyła kurs prowadzony przez Tanya Ryskind w Polskim Instytucie Montessori, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat,
  • Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona,
  • ukończyła 1 stopień kursu tutoringu w Instytucie Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy tutorskiej z młodzieżą,
  • Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC.

Lubię działać i tworzyć. Lubię pracę z młodymi ludźmi w atmosferze wzajemnego szacunku, wolności wyrażania, dbania o siebie, innych i świat. Poza edukacją moje zainteresowania i pasje krążą wokół gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. Najważniejszy w moim życiu jest mój 8-letni Jaś 🙂

Tosia Kopyt : Nauczycielka WdŻ

Tosia Kopyt

Nauczycielka WdŻ

  • Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.

W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.

W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz edukować w mediach społecznościowych.

Marzena Kociucka : Wicedyrektor, facylitator

Marzena Kociucka

Wicedyrektor, facylitator

  • Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja wychowawcza wzbogacona o kursy specjalizacyjne z terapii systemowej rodzin i psychologii klinicznej dziecka), choć naprawdę przydatną wiedzę i kompetencje w tym zakresie zdobyłam w znaczej mierze po studiach - w doświadczeniu pracy z innymi i podczas pracy nad sobą

W Liceum w Chmurze zajmuję się tzw. kwestiami organizacyjno-administracyjnymi (od sprzątania do zarządzania ;)) oraz towarzyszeniem młodym na co dzień – przy projektach, w grupach roboczych, w relacjach, w mniej i bardziej przyziemnych sprawach. Kontakt z nastolatkami i młodymi dorosłymi dodaje mi dużo energii i żywotności. Pracę w Liceum uwielbiam za to, że uczniów i współpracowników mogę śmiało określić jako ulubionych bohaterów dnia codziennego 🙂 Gdy nie jestem w szkole (a jestem w niej przez większość czasu :), lubię odwiedzać muzea i galerie, kocie kawiarnie, spacerować po Warszawie, spędzać czas z bliskimi oraz z samą sobą, w ciszy, w naturze, najlepiej na odludziu.