Alicja Kamasa
Facylitator, tutor
- Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
- Trenerka Umiejętności Społecznych,
- Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
- Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
- Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
- Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
- Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów
Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.
Anetta Stochmal
Nauczycielka chemii
- Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
- Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk
Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.
Anna Jankowska-Dzik
Nauczycielka j. angielskiego, tutorka
- Absolwentka lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim (j. angielski i j. francuski)
- Ukończyła kurs tutorski w Instytucie Tutoringu Stosowanego
- Studentka psychologii na SWPS
Lubię mówić, że jestem człowiekiem od komunikacji, bo to prawda zarówno o pracy lektora, jak i tutora. Najważniejszym narzędziem jest dla mnie rozmowa: to w rozmowie pokazuję, jak działają struktury gramatyczne, w rozmowie odkrywamy, do czego może przydać się to nowe słowo; w rozmowie tutorskiej szukamy natomiast pomysłów, jak sprostać wyzwaniom, zażegnać kryzys czy znaleźć swoją drogę. Kilka lat na Islandii zainspirowało mnie do poszukiwania miejsc, gdzie można wspierać młodych ludzi w rozwoju i towarzyszyć im w stawaniu się w pełni sobą, z jednoczesnym zrozumieniem i poszanowaniem innych. Mam ADHD, co wyklucza nudę na moich lekcjach: staram się, żeby były miniprzygodami, podczas których uczniowie dowiedzą się czegoś zarówno o świecie, jak i o sobie. Staram się być sojusznikiem osób, którym może być w społeczeństwie z różnych powodów trudniej. Życie pozaszkolne upływa mi na poszukiwaniu wrażeń: moje najnowsze miłości to rower szosowy i skałki. Myślę, że wspinanie się to właściwie metafora wszystkiego.
Artur Jabłoński
Nauczyciel WOS-u
- Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim.
- Studiował też na wydziale polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego
- Ukończył kurs mediacji rówieśniczych
- Współpracował z Muzeum Polin, Domem Spotkań z Historią, czy Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego przy prowadzeniu klas prawniczych.
Lubię wiedzieć, co się wokół dzieje. Staram się zrozumieć rzeczywistość polityczną i społeczną. Nie lubię nikogo do niczego przekonywać.
Interesuję się architekturą i miastem. Najchętniej poznaję je znad rowerowej kierownicy.
Kiedy nie podróżuję, czytam, a kiedy nie nie czytam, słucham muzyki.
Helena Zuzanna Wiśniewska
Facylitatorka
- Absolwentka socjologii i gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie Warszawskim
- Absolwentka studiów podyplomowych z varsavianistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz projektowania usług (doświadczeń) na SWPS
- Przez 5 lat współtworzyła Otwarty Jazdów oraz budowała społeczność i koordynowała domek Otwartej Pracowni Jazdów
- Uczestniczyła w serii warsztatów i szkoleń z umiejętności miękkich w ramach m.in. Szkoły Liderów, SCWO, Pracowni Gier Szkoleniowych, Warsztatów Budowania Wspólnoty oraz Possibility Management’u
- Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako lektorka j. angielskiego
- Trenerka umiejętności miękkich wspierająca rozwój jednostek, zespołów oraz organizacji, m.in. Festiwal Tchnienia, W Gruncie Ruchu, Foodsharing Warszawa, Spectra Development, Pracownia Nauki i Przygody, Akademia Architektury, Muzyki w Pracowni
Pasjonuję się życiem, eksploracją kultur, zjawisk i fenomenów społecznych, komunikacją między ludźmi, budowaniem wspólnoty oraz tym, co tworzy się między ludźmi, gdy są autentyczni. Wychowałam się za granicą w 3 różnych krajach i przez to spoglądam na świat z wielu perspektyw. Doświadczyłam różnorodnych modeli edukacji i czerpię w swojej pracy z tego, co najlepsze w każdym z nich. Ukształtowały mnie książki, podróże, dyskusje, wyprawy w naturze, ognisko teatralne, aktywizm i współtworzenie z innymi ludźmi, a przede wszystkim bycie częścią dużej rodziny.
Od wielu lat działam w obszarze innowacji społecznych na polu - współzarządzania przestrzenią publiczną, form zamieszkiwania, edukacji, żywności, a także ruchu i holistycznego zdrowia. Moją główną smykałką jest wspieranie innych w odnajdywaniu swoich supermocy oraz usprawnianiem struktur, projektów, organizacji tak aby jednostki w nich działające mogły wejść w stan flow. A poza tym uwielbiam jeździć na rowerze, czuć wiatr we włosach i wolność.
Maciej Zaremba
Nauczyciel fizyki
- Absolwent i pracownik Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: fizyka materii skondensowane i nanostruktur półprzewodnikowych.
- Studiował na uczelni Korean Energy Power Company International Nuclear Graduate School przy elektrowniach jądrowych Kori 1-4 w Ulsan w Korei Południowej.
- Korespondent i doradca strategiczny Polskich Linii Lotniczych LOT, KGHM Polska Miedź i Oxygen Forest Polska ds. transformacji energetycznej i inwestowania w modułowe reaktory jądrowe.
- Wychowawca, animator i kierownik na letnich koloniach dziecięcych i obozach młodzieżowych organizowanych przez Centrum Młodzieżowe im. Św. Jana Bosko w Warszawie.
Fizyka to dziedzina, która uczy o siłach działających w przyrodzie, a zasady rządzące przyrodą były moją pasją od dziecka. Jako naukowca najbardziej interesuje mnie wpływ czynników zewnętrznych na luminescencję tellurku magnezowo-kadmowego oraz promieniowanie kosmiczne. Na Uniwersytecie Warszawskim zajmuję się badaniami nad hiberbolicznymi metamateriałami opartymi na studniach kwantowych tellurku kadmu.
Gdy uczę innych odpoczywam, dlatego bardzo lubię pracę w szkole. W pracy z młodzieżą staram kierować się otwartością na pytania i potrzeby uczniów.
Uwielbiam uczyć się języków obcych, by móc nawiązywać głębsze konwersacje w języku ojczystym dla przynajmniej jednej ze stron.
Magdalena Sekulska
Nauczycielka j. hiszpańskiego
- Absolwentka Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim
- Posiada 8-letnie doświadczenie w pracy w liceum i szkole podstawowej
Języki obce to moja największa pasja i chciałabym nią zarazić moich uczniów. Bo nawet gramatyka może być wciągająca! Bardzo lubię pracować z dziećmi i młodzieżą i patrzeć, jak rosną i się rozwijają. I wiem, że jeśli mam choć minimalny udział w tym rozwoju, to naprawdę mogę być dumna.
W liceum dwukrotnie byłam finalistką olimpiady z łaciny, która ułatwiła mi nauczenie się kolejnych języków romańskich. Niedawno zaczęłam się uczyć chińskiego, co jest dużym wyzwaniem!
Uwielbiam podróże, najbardziej te nie do końca zorganizowane, spontaniczne, podczas których można poznać nowych ludzi, nowy krajobraz (studiowałam również architekturę krajobrazu), nowe potrawy i nowe słówka 🙂
Maria Rozwadowska
Nauczycielka języka polskiego
- Absolwentka Polonistyki UKSW
- Ukończyła studia podyplomowe Glottodydaktyka - nauczanie języka polskiego jako obcego / IBL PAN
Moja przygoda z nauczaniem zaczęła się zupełnie przypadkiem, bo lubię pomagać. Z czasem okazało się, że z uczniami łączy mnie wspólny język (w ujęciu rzeczywistym i metaforycznym). 😀 Na swoich zajęciach dbam o komfort i atmosferę. Staram się, w myśl oświeceniowych idei, uczyć poprzez zabawę. Przemycam bogactwo smaczków kulturowych, pokazuję, że język polski to nie tylko gramatyka, ale też muzyka, film, teatr i każdy inny element, w którym można dopatrzeć się zespolenia tych dwóch światów.
Marzena Kociucka
Wicedyrektor, facylitator
- Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja wychowawcza wzbogacona o kursy specjalizacyjne z terapii systemowej rodzin i psychologii klinicznej dziecka), choć naprawdę przydatną wiedzę i kompetencje w tym zakresie zdobyłam w znaczej mierze po studiach - w doświadczeniu pracy z innymi i podczas pracy nad sobą
W Liceum w Chmurze zajmuję się tzw. kwestiami organizacyjno-administracyjnymi (od sprzątania do zarządzania ;)) oraz towarzyszeniem młodym na co dzień – przy projektach, w grupach roboczych, w relacjach, w mniej i bardziej przyziemnych sprawach. Kontakt z nastolatkami i młodymi dorosłymi dodaje mi dużo energii i żywotności. Pracę w Liceum uwielbiam za to, że uczniów i współpracowników mogę śmiało określić jako ulubionych bohaterów dnia codziennego 🙂 Gdy nie jestem w szkole, lubię odwiedzać muzea i galerie, kocie kawiarnie, spacerować po Warszawie, spędzać czas z bliskimi oraz z samą sobą, w ciszy i w naturze.
Michał Zarzycki
Nauczyciel biologii
- Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
- 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok w Anglii)
- Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
- Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.
W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.
Miłosz Ludwinek
Nauczyciel chemii
- Absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego
- Stypendysta w Instytucie Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk
- Pasjonat nauk przyrodniczych i przekazywania wiedzy o nich
Uwielbiam szeroko pojętą naukę i jej wszechobecność w naszym świecie. Bycie nauczycielem było jednym z moich marzeń, które w szkołach spełniam drugi rok, a w przygotowywaniu licealistów do matury - piąty rok. Swoje naukowe pasje rozwijałem pracując w grupach badawczych zajmujących się chemią organiczną i biochemią, a obecnie w jednej z grup Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk - w końcu biochemia jest tym, co uwielbiam najbardziej. Chemia była, jest i będzie w życiu człowieka zawsze. Sztuką jest pokazać to innym i sprawić, by zainteresowali się tą (przepiękną) nauką jeszcze bardziej. To, czy chemia nam pomaga, czy szkodzi, zależy tylko od nas samych.
Większość wolnego czasu zajmuje mi opieka nad moją psią córeczkę Aminą 🙂
Monika Janas
Nauczycielka matematyki
- Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz „Startowa 4K”,
- Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
- W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała
Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.
Natalia Szumska
Nauczycielka historii
- Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
- Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
- Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
- Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
- Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.
Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.
Rafał Wardowski
Tutor, nauczyciel filozofii
- Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
- Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
- Certyfikowany psychoterapeuta w nurcie psychologii procesu
Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.
Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.
Sylwia Kowara
Nauczycielka geografii
- Geograf - z pasji 🙂 po ukończonym kierunku geografia, specjalizacji gospodarka przestrzenna na Uniwersytecie Łódzkim, przez 3 lata pracowała jako asystent w Instytucie Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej UŁ,
- Nauczyciel Montessori, ukończyła kurs prowadzony przez Tanya Ryskind w Polskim Instytucie Montessori, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat,
- Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona,
- ukończyła 1 stopień kursu tutoringu w Instytucie Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy tutorskiej z młodzieżą,
- Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC.
Lubię działać i tworzyć. Lubię pracę z młodymi ludźmi w atmosferze wzajemnego szacunku, wolności wyrażania, dbania o siebie, innych i świat. Poza edukacją moje zainteresowania i pasje krążą wokół gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. Najważniejszy w moim życiu jest mój 8-letni Jaś 🙂
Tosia Kopyt
Nauczycielka WdŻ
- Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
- Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.
W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.
W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz edukować w mediach społecznościowych.