< Powrót do strony głównej

Kadra

Alicja Kamasa : Facylitator, tutor

Alicja Kamasa

Facylitator, tutor

  • Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
  • Trenerka Umiejętności Społecznych,
  • Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
  • Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
  • Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
  • Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
  • Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów

Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.

Małgorzata Serzysko : Nauczycielka j. niemieckiego

Małgorzata Serzysko

Nauczycielka j. niemieckiego

  • Absolwentka Uniwersyteckiego Kolegium Nauczania Języka Niemieckiego oraz Germanistyki na Uniwersytecie Warszawskim
  • Stypendystka programu Erasmus na Georg-August-Universität Göttingen
  • Uczestniczka licznych szkoleń Goethe-Institut m.in.: Deutsch für Jugendliche, Unterrichten mit digitalen Medien, Deutsch für Lehrkräfte oraz Deutsch für Kinder

Uwielbiam pracować z młodymi ludźmi, motywować ich do nauki języka niemieckiego oraz odkrywania kultury krajów niemieckojęzycznych. Staram się, żeby nasze lekcje były ciekawe, różnorodne i interaktywne. Interesuję się wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu języków obcych. Kieruję się zasadą, że nauka języka niemieckiego ma przede wszystkim sprawiać przyjemność. W wolnym czasie sięgam po dobry kryminał lub uczę się języków obcych.

 

Rafał Wardowski : Facylitator, tutor, nauczyciel filozofii

Rafał Wardowski

Facylitator, tutor, nauczyciel filozofii

  • Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
  • Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
  • W trakcie szkolenia psychoterapii zorientowanej na proces,

Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.

Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.

Anna Chojowska-Szymańska : Nauczycielka j. polskiego

Anna Chojowska-Szymańska

Nauczycielka j. polskiego

  • Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego (kierunek: literaturoznawstwo),
  • Edukatorka, nauczycielka w szkołach alternatywnych i progresywnych,
  • Redaktorka,
  • Twórczyni materiałów edukacyjnych do nauki o języku i literaturze,
  • Absolwentka kursu pedagogiki Montessori,
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (WSE, Kraków).

Pasjonują mnie przeróżne przejawy ludzkiej myśli i działaności artystycznej. Lubię się dzielić swoimi odkryciami i przemyśleniami w tej dziedzinie, cieszy mnie każda okazja do ich przedyskutowania, do wzajemnego inspirowania się w dialogu - stąd pomysł na realizowaną w rozmaitych formach pracę z dziećmi i młodzieżą.
Kocham podróże, zwłaszcza po starych miastach, trekking, ostatnio szczególnie zimowy, fotografię, malarstwo, muzykę dawną, naukę języków. Co pewien czas modyfikuję zestaw swoich hobbies – tak, żeby nieustannie mieć coś ciekawego do zgłębiania.

Anna Serafin : Nauczycielka j.polskiego

Anna Serafin

Nauczycielka j.polskiego

  • Magister filologii polskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego,
  • Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: edukacja czytelnicza i medialna (Uniwersytet Rzeszowski) oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).
  • Studiuje glottodydaktykę w Instytucie Badań Literackich PAN w Warszawie,
  • Nauczyciel dyplomowany z ponad piętnastoletnim stażem pracy

Uwielbiam obserwować rozwój młodego człowieka, a świadomość, że go w tym procesie wspieram, daje mi olbrzymią satysfakcję. Rozmowy z młodzieżą są dla mnie inspiracją nie tylko w pracy zawodowej, ale i w życiu prywatnym. Uważam, że w dzisiejszych czasach zmieniła się rola nauczyciela. Przestał być źródłem wiedzy, a stał się przewodnikiem, osobą, która uczy sprawnego poruszania się w zalewającej nas informacją rzeczywistości. Szczególnie istotne zadanie ma polonista. Dostarcza on bowiem nie tylko przydatnych narzędzi językowych, ale poprzez kontakt z literaturą pomaga młodemu człowiekowi odnaleźć odpowiedzi na ważne życiowe pytania. Liceum w Chmurze podziela moją wizję nowoczesnej edukacji oraz umożliwia mi realizację siebie jako nauczyciela XXI wieku.

Interesuję się psychologią, przede wszystkim tematyką samorozwoju, samodyscypliny i motywacji. Jestem fanką literatury science fiction. Lubię górskie wędrówki (zwłaszcza po bieszczadzkich połoninach).

Agnieszka Młodzińska : Nauczycielka j. angielskiego

Agnieszka Młodzińska

Nauczycielka j. angielskiego

  • Magister filologii angielskiej, ukończyła indywidualny tok studiów na Wydziale Anglistyki UW
  • Tłumaczka przysięgła języka angielskiego
  • Uczestniczka wielu programów mobilności nauczycielskich Erasmus
  • Ukończyła kurs w Szkole Tutorów Collegium Wratislaviense
  • Pracuje w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym Startowa 4K

Zanim zdecydowałam się na nauczanie języka, przeszłam przez doświadczenie pracy w korporacji (IKEA) oraz w małej firmie - po to, aby utwierdzić się, że największy sens i satysfakcję daje mi uczenie, praca z młodymi ludźmi i językiem. Zawsze poszukiwałam alternatywnych sposobów uczenia. Odnajduję się w organizowaniu wyjazdów edukacyjnych, wymian uczniowskich oraz w działaniach teatralnych. Lubię być w ruchu, sama planować i realizować marzenia podróżnicze. Jedną z najciekawszych dotychczasowych wypraw była podróż koleją transsyberyjską do Chin, a także rowerowa z Sozopola do Stambułu. Od wielu lat ćwiczę jogę, trochę nurkuję i właśnie przymierzam się do regularnych treningów wspinaczkowych:) Mam fajnego męża i trójkę mocno ogarniętych dzieci.

Monika Janas : Nauczycielka matematyki

Monika Janas

Nauczycielka matematyki

  • Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz Startowa 4K”,
  • Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
  • W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała

Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.

Hanna Torrent : Nauczycielka j.hiszpańskiego i j. francuskiego

Hanna Torrent

Nauczycielka j.hiszpańskiego i j. francuskiego

  • Ukończyła studia II stopnia z iberystyki (z rozszerzonym programem języka francuskiego),
  • Uczyła się w Colegio de Espańa w Salamance, gdzie ukończyła semestralny kurs języka i kultury w języka hiszpańskim,
  • Ukończyła również podyplomowe Studium Public Relations na UW, 
  • Zrealizowała kurs pilotów wycieczek zagranicznych

Wolny czas lubię spędzać aktywnie - interesuje mnie żeglarstwo, windsurfing i narciarstwo, a także podróże w najróżniejsze zakątki świata. Staram się przekazać uczniom wiedzę o języku i kulturze, która niegdyś tak mnie urzekła. W czasie zajęć pokazuję, że nauka języka nie musi ograniczać się do "wkuwania" kolejnych reguł gramatycznych.  

Natalia Szumska : Nauczycielka historii

Natalia Szumska

Nauczycielka historii

  • Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
  • Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
  • Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
  • Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.

Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.

Michał Franaszek : Nauczyciel WOS-u

Michał Franaszek

Nauczyciel WOS-u

  • Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Prawa UJ
  • Absolwent kilku szkoleń z psychologii komunikacji wedle metody Thomasa Gordona oraz licznych kursów dotyczących zagadnień filozofii politycznej, 
  • Pracował jako nauczyciel wos-u w VLO w Krakowie - najlepszego krakowskiego liceum (był osobą osobiście przygotowującą 4 laureatów i 8 finalistów Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczasnym, a jego uczniowie dwukrotnie uzyskali najlepszy wynik rozszerzonego arkusza maturalnego z wos-u)
  • Autor kilku publikacji z wiedzy o społeczeństwie dla licealistów wydanych w WSzPWN oraz Wydawnictwie OMEGA.

Praca z młodymi ludźmi to dla mnie coś głęboko twórczego i po ludzku pięknego. Nie brak w takiej pracy trudności i czasem kryzysów, ale w całościowym spojrzeniu jak mało która stanowi źródło osobistej radości z faktu, iż pozwala wspierać najbardziej znaczący fenomen ludzkiego życia - wrażliwej, odpowiedzialnej i suwerennej osoby.

Największą osobistą radość w życiu sprawia mi fakt bycia tatą Rebeki. Przy wszystkich znakach zapytania dotyczących cudowności różnych zjawisk, ten, jakim jest relacja z własnym dzieckiem, w sposób bezsprzeczny do takich należy.

Paweł Komorowski : Nauczyciel fizyki

Paweł Komorowski

Nauczyciel fizyki

  •         Absolwent Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej
  •         Przygotowuje swoją rozprawę doktorską dotyczącą promieniowania terahercowego
  •         Od 8 lat prowadzi indywidualne zajęcia z młodzieżą

Kilka lat temu odkryłem, że przekazywanie wiedzy może być równie pasjonujące jak jej zdobywanie. Pozostawanie po obydwu stronach tego procesu pozwala mi lepiej zrozumieć potrzeby zarówno ucznia, jak i nauczyciela. Od tej pory pracuję z młodzieżą w różnym wieku. Przynosi mi to ogromną satysfakcję, a młodzieży pomaga osiągnąć zamierzone cele. Podczas nauczania fizyki przede wszystkim stawiam na przekazywanie pasji do poznawania świata i doszukiwanie się głębszych praw natury w prostych codziennych zjawiskach. W wolnym czasie nie lubię siedzieć w miejscu – wędrówki, jazda na rolkach, wyprawy rowerowe, wycieczki i zwiedzanie losowych miejsc na mapie świata pomagają mi oczyścić umysł i zregenerować siły.

Anetta Stochmal : Nauczycielka chemii

Anetta Stochmal

Nauczycielka chemii

  • Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk

Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz  osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy  np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.

Michał Zarzycki : Nauczyciel biologii

Michał Zarzycki

Nauczyciel biologii

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
  • 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok w Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

 Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.

Sylwia Kowara : Nauczycielka geografii

Sylwia Kowara

Nauczycielka geografii

  • Geograf - z pasji 🙂 po ukończonym kierunku geografia, specjalizacji gospodarka przestrzenna na Uniwersytecie Łódzkim, przez 3 lata pracowała jako asystent w Instytucie Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej UŁ,
  • Nauczyciel Montessori, ukończyła kurs prowadzony przez Tanya Ryskind w Polskim Instytucie Montessori, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat,
  • Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona,
  • ukończyła 1 stopień kursu tutoringu w Instytucie Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy tutorskiej z młodzieżą,
  • Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC.

Lubię działać i tworzyć. Lubię pracę z młodymi ludźmi w atmosferze wzajemnego szacunku, wolności wyrażania, dbania o siebie, innych i świat. Poza edukacją moje zainteresowania i pasje krążą wokół gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. Najważniejszy w moim życiu jest mój 8-letni Jaś 🙂

Adam Sypytkowski : Nauczyciel WF-u

Adam Sypytkowski

Nauczyciel WF-u

  • Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie - Wychowanie fizyczne – Magister (praca magisterska: Temperament i osobowość zawodników trenujących koszykówkę w wybranych klubach województwa mazowieckiego),
  • Posiada absolutorium z “Wiedzy o kulturze” na Uniwersytecie Warszawskim,
  • Dyplomowany instruktor i trener koszykówki, ma doświadczenie w trenowaniu dzieci i młodzieży w wieku 9-18 lat,
  • Certyfikowany instruktor gimnastyki Bothmerowskiej (moduły 1-4),
  • Pracował jako nauczyciel WF-u w Szkole Waldorfskiej im. Augusta Cieszkowskiego w Warszawie i w  Shenzhen Little Pinetree Education Science w Chinach

Moja filozofia nauczania charakteryzuje się przyjaznym podejściem do ucznia. Nie ma porozumienia bez dialogu i więzi. Każdy jest inny i zasługuje na zrozumienie. Uważam, że prawidłowy rozwój fizyczny przyczynia się do zachowania zdrowia na całe życie. Dlatego skupiam się głównie na ćwiczeniach ogólnorozwojowych, pomimo faktu, że sporty zespołowe są moją najsilniejszą stroną. Moje lekcje są bogate w różne formy ruchu. Jestem również zaznajomiony z nowymi badaniami z obszaru kultury fizycznej i sportu. W wolnym czasie podróżuję, czytam, próbuję pisać scenariusze i nie śpię, tylko oglądam NBA 😉

Tosia Kopyt : Nauczycielka WdŻ

Tosia Kopyt

Nauczycielka WdŻ

  • Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.

W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.

W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz edukować w mediach społecznościowych.