Alicja Kamasa
Facylitator, tutor
- Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
- Trenerka Umiejętności Społecznych,
- Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
- Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
- Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
- Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
- Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów
Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.
Anetta Stochmal
Nauczycielka chemii
- Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
- Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk
Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.
Anna Jankowska-Dzik
Nauczycielka j. angielskiego, tutorka
- Absolwentka lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim (j. angielski i j. francuski)
- Ukończyła kurs tutorski w Instytucie Tutoringu Stosowanego
- Studentka psychologii na SWPS
Lubię mówić, że jestem człowiekiem od komunikacji, bo to prawda zarówno o pracy lektora, jak i tutora. Najważniejszym narzędziem jest dla mnie rozmowa: to w rozmowie pokazuję, jak działają struktury gramatyczne, w rozmowie odkrywamy, do czego może przydać się to nowe słowo; w rozmowie tutorskiej szukamy natomiast pomysłów, jak sprostać wyzwaniom, zażegnać kryzys czy znaleźć swoją drogę. Kilka lat na Islandii zainspirowało mnie do poszukiwania miejsc, gdzie można wspierać młodych ludzi w rozwoju i towarzyszyć im w stawaniu się w pełni sobą, z jednoczesnym zrozumieniem i poszanowaniem innych. Mam ADHD, co wyklucza nudę na moich lekcjach: staram się, żeby były miniprzygodami, podczas których uczniowie dowiedzą się czegoś zarówno o świecie, jak i o sobie. Staram się być sojusznikiem osób, którym może być w społeczeństwie z różnych powodów trudniej. Życie pozaszkolne upływa mi na poszukiwaniu wrażeń: moje najnowsze miłości to rower szosowy i skałki. Myślę, że wspinanie się to właściwie metafora wszystkiego.
Artur Jabłoński
Nauczyciel WOS-u
- Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim.
- Studiował też na wydziale polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego
- Ukończył kurs mediacji rówieśniczych
- Współpracował z Muzeum Polin, Domem Spotkań z Historią, czy Wydziałem Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego przy prowadzeniu klas prawniczych.
Lubię wiedzieć, co się wokół dzieje. Staram się zrozumieć rzeczywistość polityczną i społeczną. Nie lubię nikogo do niczego przekonywać.
Interesuję się architekturą i miastem. Najchętniej poznaję je znad rowerowej kierownicy.
Kiedy nie podróżuję, czytam, a kiedy nie nie czytam, słucham muzyki.
Helena Zuzanna Wiśniewska
Facylitatorka
- Absolwentka socjologii i gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie Warszawskim
- Absolwentka studiów podyplomowych z varsavianistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz projektowania usług (doświadczeń) na SWPS
- Przez 5 lat współtworzyła Otwarty Jazdów oraz budowała społeczność i koordynowała domek Otwartej Pracowni Jazdów
- Uczestniczyła w serii warsztatów i szkoleń z umiejętności miękkich w ramach m.in. Szkoły Liderów, SCWO, Pracowni Gier Szkoleniowych, Warsztatów Budowania Wspólnoty oraz Possibility Management’u
- Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą jako lektorka j. angielskiego
- Trenerka umiejętności miękkich wspierająca rozwój jednostek, zespołów oraz organizacji, m.in. Festiwal Tchnienia, W Gruncie Ruchu, Foodsharing Warszawa, Spectra Development, Pracownia Nauki i Przygody, Akademia Architektury, Muzyki w Pracowni
Pasjonuję się życiem, eksploracją kultur, zjawisk i fenomenów społecznych, komunikacją między ludźmi, budowaniem wspólnoty oraz tym, co tworzy się między ludźmi, gdy są autentyczni. Wychowałam się za granicą w 3 różnych krajach i przez to spoglądam na świat z wielu perspektyw. Doświadczyłam różnorodnych modeli edukacji i czerpię w swojej pracy z tego, co najlepsze w każdym z nich. Ukształtowały mnie książki, podróże, dyskusje, wyprawy w naturze, ognisko teatralne, aktywizm i współtworzenie z innymi ludźmi, a przede wszystkim bycie częścią dużej rodziny.
Od wielu lat działam w obszarze innowacji społecznych na polu - współzarządzania przestrzenią publiczną, form zamieszkiwania, edukacji, żywności, a także ruchu i holistycznego zdrowia. Moją główną smykałką jest wspieranie innych w odnajdywaniu swoich supermocy oraz usprawnianiem struktur, projektów, organizacji tak aby jednostki w nich działające mogły wejść w stan flow. A poza tym uwielbiam jeździć na rowerze, czuć wiatr we włosach i wolność.
Iza Wadas
Nauczycielka j. niemieckiego
- Magister germanistyki - Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Fryderyka Wilhelma w Bonn
- Doświadczenie w nauczaniu dzieci, młodzieży i dorosłych do poziomu C1+, praca w Niemczech oraz Szwajcarii w branży e-commerce dla największych firm takich jak Manor czy Tally Weijl
Bardzo lubię pracę z grupą i obserwowanie postępów uczniów. Interesuję się literaturą niemieckojęzyczną oraz ostatnimi czasy azjatycka, lubię czytanie performatywne, improwizacje i podróże.
Kamil Kłos
Nauczyciel języka angielskiego
- magister lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim o specjalności nauczycielsko-tłumaczeniowej (język angielski oraz niemiecki)
- absolwent studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej
- certyfikowany instruktor sportu o specjalności: tenis ziemny
- prowadzący indywidualne kursy przygotowujące do państwowych i międzynarodowych egzaminów językowych
- uczestnik kursów metodycznych organizowanych przez specjalistyczne ośrodki doskonalenia nauczycieli, tj. Instytut NILE w Norwich
Wyniki testu Gallupa sugerują, że do grupy moich głównych talentów należą: bliskość, ukierunkowanie, dyscyplina, indywidualizacja oraz rozwijanie innych. Relacje z młodzieżą staram się budować tak, aby każda z osób, która ze mną pracuje, miała szansę znaleźć swój sposób na rozwój językowy oraz realizację celów edukacyjnych, z wykorzystaniem tego, co ma w sobie najlepsze. Wierzę, że rola nauczyciela nie ogranicza się jedynie do przekazywania wiedzy, ale także wspierania na drodze do dowolnie zdefiniowanego sukcesu w życiu. Poza nauczaniem moją wielką pasją jest rozwijanie amatorskiej kariery tenisisty. Wymaga to wiele pracy, nie tylko na korcie, ale także poza nim, jednak to właśnie z rakietą w ręku czuję się najbardziej zrelaksowany. Interesuję się również szeroko rozumianym rozwojem osobistym, regularnie biorę udział w spotkaniach poświęconych różnym dziedzinom psychologii.
Maria Rozwadowska
Nauczycielka języka polskiego
- Absolwentka Polonistyki UKSW
- Ukończyła studia podyplomowe Glottodydaktyka - nauczanie języka polskiego jako obcego / IBL PAN
Moja przygoda z nauczaniem zaczęła się zupełnie przypadkiem, bo lubię pomagać. Z czasem okazało się, że z uczniami łączy mnie wspólny język (w ujęciu rzeczywistym i metaforycznym). 😀 Na swoich zajęciach dbam o komfort i atmosferę. Staram się, w myśl oświeceniowych idei, uczyć poprzez zabawę. Przemycam bogactwo smaczków kulturowych, pokazuję, że język polski to nie tylko gramatyka, ale też muzyka, film, teatr i każdy inny element, w którym można dopatrzeć się zespolenia tych dwóch światów.
Marzena Kociucka
Wicedyrektor, facylitator
- Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja wychowawcza wzbogacona o kursy specjalizacyjne z terapii systemowej rodzin i psychologii klinicznej dziecka), choć naprawdę przydatną wiedzę i kompetencje w tym zakresie zdobyłam w znaczej mierze po studiach - w doświadczeniu pracy z innymi i podczas pracy nad sobą
W Liceum w Chmurze zajmuję się tzw. kwestiami organizacyjno-administracyjnymi (od sprzątania do zarządzania ;)) oraz towarzyszeniem młodym na co dzień – przy projektach, w grupach roboczych, w relacjach, w mniej i bardziej przyziemnych sprawach. Kontakt z nastolatkami i młodymi dorosłymi dodaje mi dużo energii i żywotności. Pracę w Liceum uwielbiam za to, że uczniów i współpracowników mogę śmiało określić jako ulubionych bohaterów dnia codziennego 🙂 Gdy nie jestem w szkole, lubię odwiedzać muzea i galerie, kocie kawiarnie, spacerować po Warszawie, spędzać czas z bliskimi oraz z samą sobą, w ciszy i w naturze.
Michał Zarzycki
Nauczyciel biologii
- Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
- 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok w Anglii)
- Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
- Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.
W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.
Miłosz Ludwinek
Nauczyciel chemii
- Absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego
- Stypendysta w Instytucie Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk
- Pasjonat nauk przyrodniczych i przekazywania wiedzy o nich
Uwielbiam szeroko pojętą naukę i jej wszechobecność w naszym świecie. Bycie nauczycielem było jednym z moich marzeń, które w szkołach spełniam drugi rok, a w przygotowywaniu licealistów do matury - piąty rok. Swoje naukowe pasje rozwijałem pracując w grupach badawczych zajmujących się chemią organiczną i biochemią, a obecnie w jednej z grup Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk - w końcu biochemia jest tym, co uwielbiam najbardziej. Chemia była, jest i będzie w życiu człowieka zawsze. Sztuką jest pokazać to innym i sprawić, by zainteresowali się tą (przepiękną) nauką jeszcze bardziej. To, czy chemia nam pomaga, czy szkodzi, zależy tylko od nas samych.
Większość wolnego czasu zajmuje mi opieka nad moją psią córeczkę Aminą 🙂
Monika Janas
Nauczycielka matematyki
- Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz „Startowa 4K”,
- Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
- W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała
Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.
Natalia Szumska
Nauczycielka historii
- Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
- Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
- Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
- Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
- Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.
Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.
Nikodem Ciomcia
Nauczyciel fizyki
- Student Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Fizyka
- Laureat olimpiad i konkursów z fizyki, matematyki i inżynierii.
- Zdobywał doświadczenie jako pracownik na Politechnice Śląskiej.
Moją pasją jest fizyka kwantowa, z którą wiążę przyszłość. Moje zainteresowania to żeglarstwo, harcerstwo i nurkowanie. Jestem także instruktorem ZHP w Hufcu ZHP Ziemi Gliwickiej.
Nina Urbala
Nauczycielka matematyki
- Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku matematyka nauczycielska (magisterka ukończona z wyróżnieniem)
- Certyfikowana nauczycielka matematyki i geometrii metodą Montessorii
Piotr Zadura
Nauczyciel geografii
- Inżynier Geologii stosowanej z absolutorium z geografii - Uniwersytet Warszawski
Nauki geograficzne od paru lat są moja pasją. Zadawanie pytań i szukanie na nie odpowiedzi stały się nieodłącznym elementem mojej codzienności. Na swoich zajęciach staram się przekazać Uczniom i Uczennicom swoje zafascynowania odnośnie ludzi i przyrody. Cierpliwość, wyrozumiałość i indywidualne podejście to atrybuty, którymi mogę się pochwalić podczas prowadzenia swoich zajęć. Prywatnie interesuję się muzyką jazzową, sportami walki oraz podróżami.
Rafał Wardowski
Tutor, trener umiejętności miękkich, nauczyciel filozofii i psychologii w praktyce
- Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
- Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
- Certyfikowany psychoterapeuta w nurcie psychologii procesu
Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.
Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.
Tosia Kopyt
Nauczycielka WdŻ
- Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
- Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.
W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.
W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz edukować w mediach społecznościowych.