< Powrót do strony głównej

Kadra

Alicja Kamasa : Facylitator, tutor

Alicja Kamasa

Facylitator, tutor

  • Antropolog kulturowy, pedagog i historyk,
  • Trenerka Umiejętności Społecznych,
  • Ukończyła Integralne Studium Rozwoju Osobistego dla Trenera i Lidera w Szkole Trenerów komunikacji opartej na Empatii,
  • Certyfikowany wychowawca w Akademii Wychowawców Bullerbyn,
  • Trenerka, autorka scenariuszy, koordynatorka projektów edukacyjnych,
  • Prowadzi szkolenia i warsztaty z edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej,
  • Pracowała jako mentorka w Fundacji Bullerbyn (WGU) i w Wolnej Szkole Wilanów

Empatia i odkrywczość to dwie rzeczy, którymi kieruję się w moich działaniach. Lubię pracę z ludźmi – kontakt z innymi to coś, co stawia przede mną wyzwania i daję mi satysfakcję, jest niezbędny do tego, żeby się rozwijać. Ciekawi mnie, jak inni ludzie postrzegają świat, dlatego lubię podróże i jestem związana z edukacją wielokulturową. Lubię odkrywać nowe miejsca, stale jestem w ruchu i często wyjeżdżam – nie zawsze daleko. Przez rok pracowałam z młodzieżą w Zambii, ostatnio poświęcam czas na spacery po lesie. Lubię kawę, ale tylko na gorąco.

Rafał Wardowski : Facylitator, tutor, nauczyciel filozofii

Rafał Wardowski

Facylitator, tutor, nauczyciel filozofii

  • Filozof i teolog z przygotowaniem pedagogicznym,
  • Trener zajęć grupowych w obrębie profilaktyki, psychologii, wychowania, rozwoju osobistego, efektywnej nauki czy umiejętności miękkich,
  • W trakcie szkolenia psychoterapii zorientowanej na proces,

Od kiedy pamiętam pasjonuje mnie człowiek i świat jego wnętrza. Interesuję się filozofią, duchowością, psychologią głębi, pracą na procesach grupowych, światem ludzkich wartości i sensów. Uwielbiam góry i dobre książki. Lubię pograć w FIFĘ na komputerze, a także pomuzykować z gitarą z przyjaciółmi. Kocham być w lesie, pisać wiersze czy bajki, słuchać kociego mruczenia. Lubię improwizację ruchową i dobre jedzonko.

Praca z ludźmi jest dla mnie przygodą, odpoczynkiem i przestrzenią dla obserwacji rozwojowych. Najbardziej cenię sobie autentyczny kontakt, zabawę i poczucie humoru. Filozoficzny, autonomiczny namysł, otwartość na inność i relacyjność w uczeniu się to podstawowe wartości, które kultywuję w pracy. Ostatecznie edukacja to przestrzeń, w której i młodzi ludzie i dorośli wzrastają we wspólnym rozwoju dla dobra wszystkiego, co istnieje.

Anna Serafin : Nauczycielka j.polskiego

Anna Serafin

Nauczycielka j.polskiego

  • Magister filologii polskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego,
  • Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: edukacja czytelnicza i medialna (Uniwersytet Rzeszowski) oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).
  • Studiuje glottodydaktykę w Instytucie Badań Literackich PAN w Warszawie,
  • Nauczyciel dyplomowany z ponad piętnastoletnim stażem pracy

Uwielbiam obserwować rozwój młodego człowieka, a świadomość, że go w tym procesie wspieram, daje mi olbrzymią satysfakcję. Rozmowy z młodzieżą są dla mnie inspiracją nie tylko w pracy zawodowej, ale i w życiu prywatnym. Uważam, że w dzisiejszych czasach zmieniła się rola nauczyciela. Przestał być źródłem wiedzy, a stał się przewodnikiem, osobą, która uczy sprawnego poruszania się w zalewającej nas informacją rzeczywistości. Szczególnie istotne zadanie ma polonista. Dostarcza on bowiem nie tylko przydatnych narzędzi językowych, ale poprzez kontakt z literaturą pomaga młodemu człowiekowi odnaleźć odpowiedzi na ważne życiowe pytania. Liceum w Chmurze podziela moją wizję nowoczesnej edukacji oraz umożliwia mi realizację siebie jako nauczyciela XXI wieku.

Interesuję się psychologią, przede wszystkim tematyką samorozwoju, samodyscypliny i motywacji. Jestem fanką literatury science fiction. Lubię górskie wędrówki (zwłaszcza po bieszczadzkich połoninach).

Anna Melon-Regulska : Nauczycielka j.polskiego

Anna Melon-Regulska

Nauczycielka j.polskiego

  • Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Polonistyki (literaturoznawstwo i animacja kultury),
  • Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Kulturoznawstwa (filmoznawstwo) oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego w Wyższej Szkole Menadźerskiej SIG.
  • Współtworzyła książki i czasopisma z dziedziny filmu, m. in. „Kwartalnik filmowy”, „Kino Kieślowskiego , kino po Kieślowskim”, „Głosy wolności. 50 lat polskiej szkoły filmowej” .
  • Pracowała jako lektor języka angielskiego,
  • Obecnie nauczyciel języka polskiego i wychowawca w Bednarskiej Szkole Podstawowej.
  • Kończy kurs w Szkole Tutorów Collegium Wratislaviense.

Literaturoznawczyni i filmoznawczyni, animatorka kultury, mama Janka (11 lat) i Mai (13 lat). Najbardziej lubi poranki z kawą i papierową gazetą oraz spacery z psem na łonie natury. Większość czasu wolnego od pracy poświęca rodzinie oraz czytaniu książek przy dobrej muzyce i oglądaniu filmów.  Żegluje, chodzi po górach i jeździ na rowerze.

Monika Janas : Nauczycielka matematyki

Monika Janas

Nauczycielka matematyki

  • Pracuje w Liceum Ogólnokształcącym „Bednarska” oraz Startowa 4K”,
  • Ukończyła studia matematyczne, specjalizowała się w nauczaniu przedmiotów ścisłych - (Pedagogika i Edukacja Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Warszawskim),
  • W Studium Medycznym z pasją poznawała sekrety ludzkiego ciała

Jestem nauczycielką wciąż podwyższającą swoje kwalifikacje i umiejętności. Uczę, bo uwielbiam to robić. Od zawsze. Bez przerwy. Rozbudzać miłość do matematyki. To ona gra w moim sercu. Równowagi poszukuję w dobrej książce, długim spacerze i jeździe na rowerze. W górach jest wszystko, co kocham. Latem czy zimą, narty lub wspinaczka wypełniają mój wolny czas, który dzielę z rodziną. Prywatnie jestem mamą czworga cudownych dzieci.

Victoria Yakaltsevich : nauczycielka j. niemieckiego

Victoria Yakaltsevich

nauczycielka j. niemieckiego

  •  Jest lektorką z zamiłowania do języka niemieckiego i sposobów jego przekazywania innym,  rozwija własny kurs online z języka niemieckiego,
  • Absolwentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Grodzieńskim,
  • Stypendystka DAAD, była studentka Uniwersytetu Kassel w Niemczech,
  • Pracowała jako lektor języka niemieckiego w Gimnazjum i w Centrum języka niemieckiego „Germanika“ 

 Atmosfera, porozumienie i kreatywność to ważne rzeczy dla mnie. Moim celem jest zarażenie innych miłością do języka niemieckiego. Fajna zmiana w życiu moich uczniów, ich sukces i zadowolenie, chęć do wspólnej pracy i dobra relacja między nami to moja dodatkowa motywacja do dalszej pracy.

W wolnym czasie lubię spędzać czas z moją rodziną,  podróżować, uczyć się języków obcych i uprawiać sport.

Hanna Torrent : Nauczycielka j.hiszpańskiego

Hanna Torrent

Nauczycielka j.hiszpańskiego

  • Ukończyła studia II stopnia z iberystyki (z rozszerzonym programem języka francuskiego),
  • Uczyła się w Colegio de Espańa w Salamance, gdzie ukończyła semestralny kurs języka i kultury w języka hiszpańskim,
  • Ukończyła również podyplomowe Studium Public Relations na UW, 
  • Zrealizowała kurs pilotów wycieczek zagranicznych

Wolny czas lubię spędzać aktywnie - interesuje mnie żeglarstwo, windsurfing i narciarstwo, a także podróże w najróżniejsze zakątki świata. Staram się przekazać uczniom wiedzę o języku i kulturze, która niegdyś tak mnie urzekła. W czasie zajęć pokazuję, że nauka języka nie musi ograniczać się do "wkuwania" kolejnych reguł gramatycznych.  

Natalia Szumowska : Nauczycielka historii

Natalia Szumowska

Nauczycielka historii

  • Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej i historii na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu edytorstwa (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i redakcji językowej (Uniwersytet Warszawski).
  • Dwukrotna laureatka konkursu dla nauczycieli „Lekcja Dobrej Historii” (Instytut Badań Edukacyjnych)
  • Pracowała jako socjoterapeutka i nauczycielka historii w gimnazjum i liceum, a także jako wykładowczyni przedmiotów pedagogicznych dla przyszłych nauczycieli.
  • Współpracuje z wiodącymi wydawnictwami jako redaktor i recenzent.

Choć często jestem mylona ze swoimi uczniami, pracuję z młodzieżą od ponad dekady i stało się to dla mnie przede wszystkim przyjemnością i wyzwaniem, a dopiero w dalszej kolejności – pracą. By uniknąć nudy (własnej i i uczniowskiej) wymyślam coraz to nowe sposoby, by niezbyt porywające treści podstawy programowej przełożyć na język rzeczywistości i praktyki. Jako osoba prywatna jestem miłośniczką literatury (zwłaszcza tej z wyższej półki), historii pionierskich wypraw polarnych, a także losów wszystkiego, co „poniemieckie”. Sporo podróżuję (i tropie literackie ścieżki), regularnie oddaję płytki krwi, i choć mam w związku z tym darmowe przejazdy komunikacją miejską, do pracy jeżdżę rowerem.

Michał Franaszek : Nauczyciel WOS-u

Michał Franaszek

Nauczyciel WOS-u

  • Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Prawa UJ
  • Absolwent kilku szkoleń z psychologii komunikacji wedle metody Thomasa Gordona oraz licznych kursów dotyczących zagadnień filozofii politycznej, 
  • Pracował jako nauczyciel wos-u w VLO w Krakowie - najlepszego krakowskiego liceum (był osobą osobiście przygotowującą 4 laureatów i 8 finalistów Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczasnym, a jego uczniowie dwukrotnie uzyskali najlepszy wynik rozszerzonego arkusza maturalnego z wos-u)
  • Autor kilku publikacji z wiedzy o społeczeństwie dla licealistów wydanych w WSzPWN oraz Wydawnictwie OMEGA.

Praca z młodymi ludźmi to dla mnie coś głęboko twórczego i po ludzku pięknego. Nie brak w takiej pracy trudności i czasem kryzysów, ale w całościowym spojrzeniu jak mało która stanowi źródło osobistej radości z faktu, iż pozwala wspierać najbardziej znaczący fenomen ludzkiego życia - wrażliwej, odpowiedzialnej i suwerennej osoby.

Największą osobistą radość w życiu sprawia mi fakt bycia tatą Rebeki. Przy wszystkich znakach zapytania dotyczących cudowności różnych zjawisk, ten, jakim jest relacja z własnym dzieckiem, w sposób bezsprzeczny do takich należy.

Paweł Komorowski : Nauczyciel fizyki

Paweł Komorowski

Nauczyciel fizyki

  •         Absolwent Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej
  •         Przygotowuje swoją rozprawę doktorską dotyczącą promieniowania terahercowego
  •         Od 8 lat prowadzi indywidualne zajęcia z młodzieżą

Kilka lat temu odkryłem, że przekazywanie wiedzy może być równie pasjonujące jak jej zdobywanie. Pozostawanie po obydwu stronach tego procesu pozwala mi lepiej zrozumieć potrzeby zarówno ucznia, jak i nauczyciela. Od tej pory pracuję z młodzieżą w różnym wieku. Przynosi mi to ogromną satysfakcję, a młodzieży pomaga osiągnąć zamierzone cele. Podczas nauczania fizyki przede wszystkim stawiam na przekazywanie pasji do poznawania świata i doszukiwanie się głębszych praw natury w prostych codziennych zjawiskach. W wolnym czasie nie lubię siedzieć w miejscu – wędrówki, jazda na rolkach, wyprawy rowerowe, wycieczki i zwiedzanie losowych miejsc na mapie świata pomagają mi oczyścić umysł i zregenerować siły.

Anetta Stochmal : Nauczycielka chemii

Anetta Stochmal

Nauczycielka chemii

  • Absolwentka wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Ukończyła filologię angielską w Społecznej Akademii Nauk

Moją pasją jest człowiek - wszystko, co jest z nim związane. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy - nie dla ocen, ale dla frajdy. Jestem nauczycielem dyplomowanym, z doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, również z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz  osobami niewidomymi. Moje zainteresowania nie ograniczają się do przedmiotów ze studiów - ukończyłam liczne kursy  np. mindfulness. Lubię medytować i podróżować.

Michał Zarzycki : Nauczyciel biologii

Michał Zarzycki

Nauczyciel biologii

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee
  • 6 lat doświadczenia pracy w liceum (w tym 1 rok a Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Uprawnienia pedagogiczne otrzymane na Akademii Świętokrzyskiej (obecnie uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

 Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W trakcie pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim (Immunologia kliniczna) rozpocząłem współpracę z zakładem dydaktyki biologii. Tak rozpoczęła się moja przygoda z nauczaniem w szkole. Zarzuciłem pracę badawczą i zacząłem uczyć w Międzynarodowej Szkole Europejskiej w Warszawie. Od tamtej pory szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka science-fiction też jest mile widziana.

Sylwia Kowara : Tutor, nauczycielka geografii

Sylwia Kowara

Tutor, nauczycielka geografii

  • Geograf, nauczyciel Montessori, posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą Montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat
  • Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona
  • Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC

Jestem tutorem. Ukończyłam kurs tutoringu 1 stopnia w Szkole Tutorów, mam za sobą dwa lata praktyki spotkań tutorskich z młodzieżą. Moje półki uginają się od książek dotyczących wychowania w idei bliskości, rozwoju dziecka i edukacji skierowanej na ucznia. Poza edukacją moje zainteresowania krążą wokół: gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. I najważniejsze – jestem szczęśliwą mamą 7-letniego Jasia 🙂

Adam Sypytkowski : Nauczyciel WF-u

Adam Sypytkowski

Nauczyciel WF-u

  • Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie - Wychowanie fizyczne – Magister (praca magisterska: Temperament i osobowość zawodników trenujących koszykówkę w wybranych klubach województwa mazowieckiego),
  • Posiada absolutorium z “Wiedzy o kulturze” na Uniwersytecie Warszawskim,
  • Dyplomowany instruktor i trener koszykówki, ma doświadczenie w trenowaniu dzieci i młodzieży w wieku 9-18 lat,
  • Certyfikowany instruktor gimnastyki Bothmerowskiej (moduły 1-4),
  • Pracował jako nauczyciel WF-u w Szkole Waldorfskiej im. Augusta Cieszkowskiego w Warszawie i w  Shenzhen Little Pinetree Education Science w Chinach

Moja filozofia nauczania charakteryzuje się przyjaznym podejściem do ucznia. Nie ma porozumienia bez dialogu i więzi. Każdy jest inny i zasługuje na zrozumienie. Uważam, że prawidłowy rozwój fizyczny przyczynia się do zachowania zdrowia na całe życie. Dlatego skupiam się głównie na ćwiczeniach ogólnorozwojowych, pomimo faktu, że sporty zespołowe są moją najsilniejszą stroną. Moje lekcje są bogate w różne formy ruchu. Jestem również zaznajomiony z nowymi badaniami z obszaru kultury fizycznej i sportu. W wolnym czasie podróżuję, czytam, próbuję pisać scenariusze i nie śpię, tylko oglądam NBA 😉

Tosia Kopyt : Nauczycielka WdŻ

Tosia Kopyt

Nauczycielka WdŻ

  • Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Trenerów Drama Way i studiów podyplomowych Wychowanie Seksualne na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Pracuje jako psycholożka szkolna i nauczycielka przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie.

W prowadzeniu WdŻ lubię to, że jest to według mnie najbardziej życiowy przedmiot. Poruszamy na nim tematy, które dotyczą każdego i każdej z nas, m.in.: tworzenie satysfakcjonujących relacji, dojrzewanie i dojrzałość, kształtowanie swojej odrębności i szanowanie cudzej, zdrowie psychiczne i fizyczne. Ważne jest dla mnie, aby przekazać wiedzę, na podstawie której każdy uczeń i każda uczennica będą umieli podejmować swoje niezależne i świadome decyzje.

W wolnym czasie lubię spędzać czas z rodziną, gotować, jeździć na rowerze oraz prowadzić profil w mediach społecznościowych pt. „WdŻ dla zaawansowanych”.